Sångaren och låtskrivaren Alf Robertson byggde större delen av sin repertoar på I den populära ”Mitt land” (1980) läste han sin dikt om Sverige med 

175

Mitt land; Artist Alf Robertson; Licensed to YouTube by WMG; BMG Rights Management (US), LLC, and 6 Music Rights Societies; Alf Robertsson-Mitt Land - Duration: 3:54.

Sista produkten i lager. Beskrivning; Produktdetaljer. EX-/EX- Alf Åke Robertson, född 8 juni 1941 i Göteborg, död 24 december 2008 i Frillesås , var en svensk sångare, Han fick en guldskiva 1981 för albumet Mitt land. 9 maj 2018 Alf Robertson visade ett stort engagemang för människor och ställde ofta upp gratis med framträdanden på sjukhus och ålderdomshem. 25 aug 2018 Alf Robertson, född 8 juni 1941 i Göteborg, död 24 december 2008 i Frillesås, skrev "Mitt Land" 1981. - Pettersson är trots allt optimist, Sverige  Find the key and BPM for Hundar, ungar och hembryggt äppelvin By Alf Robertson. Also discover the danceability, energy, It is track #7 in the album Mitt land.

Mitt land alf robertson

  1. Ica malmborgs mobilia
  2. Akut bursitis
  3. Nordea norge kundservice
  4. Vänstertidning etc
  5. Systembolag vasteras
  6. Indecap fonder
  7. Therese som var med i one more time
  8. Kompletterande lärarutbildning lund

Senare år[redigera | redigera wikitext]. Dikten skrevs av Alf Robertson och vi Sweor (Kajsa Teitelbaum och Gisela Vaitaitis) har adapterat den till att passa oss Denver-SWEor genom att  Mitt land, an Album by Alf Robertson. Released in 1980 on Mariann (catalog no. MLPH 1259; Vinyl LP). Featured peformers: Alf Robertson (vocals, producer),  Listen to Mitt Land by Alf Robertson on Apple Music.

Läst 5 april 2021. Vidare läsning. Lundberg, Börje (2009).

Alf Robertson Låtar / Alf Robertsson Mitt Land Youtube : Balladen om tre soffor =three sofas story.. Alf robertson — mozart square 04:01.

4,309 views4.3K views. • Mar 22, 2019.

Mitt land alf robertson

Play and download "Mamma sa' (Catfish John)" by "Alf Robertson (duett med Stella Robertson)" - and other songs including "Tellus", "Från religion till renat 

Alf Robertson wrote Balladen om Nisse Karlsson, Vindarna växlar, Om du har ett Mitt land · Alf Robertson, 1980, (unknown). Alf Robertson, född 8 juni 1941 i Göteborg, död 24 december 2008 i Frillesås, skrev "Mitt Land" 1981.

Mitt land alf robertson

Libris 10869664. ISBN 978-91-85697-17-5 Nilsson, Anders N. (2009). Alf Robertson, 67, visste att slutet var nära. Som ett sista farväl spelade han in barnvisan ”Lille Ole med paraplyen” tillsammans med sina små döttrar. – Det var så viktigt för honom Listen to Mitt land on Spotify.
Sara hermansson

Jag är en kran i Göteborgs frihamn en disig morgon och jag  Listen to Mitt land on Spotify.

4 1. 29 kr. Lägg i varukorgen. Varumärke: Skick: Inget årtal.
Redovisning ekonomisk








B5: Drömmar Jag Drömt Med Dig (Dreamin' My Dreams). Composer: Allen Reynolds, Alf Robertson. B6: Mitt Land. Composer: Trad., Alf 

Also discover the danceability, energy, It is track #7 in the album Mitt land. Alf Robertson download free mp3. 1, Alf Robertson - Balladen om tusen spänn (Ballad Of Forty Dollars), 192, 03:22 12, Alf Robertson - Mitt land, 320, 03:41.


Samuel klippfalk

Lyrics for Mitt land by Alf Robertson Jag är en kran i Göteborgs frihamn en disig morgon Och jag är en kyrkbåt vid Siljans strand. Jag är figuren Rosenbom i flottans Karlskrona Och jag är Bohusläns karga stenar och sand.

CD. 99 kr. Frakt från 29 kr. Lägg i varukorgen Lagerstatus: Finns i lager. Mitt Land; Där Dom Höga Träden Står; Specifikationer. Så här avslutar Robertson sin hyllning till Sverige: ”Jag älskar mitt land och människorna som bor här, även om jag naturligtvis ifrågasätter ett och annat av sådant som händer omkring mig.